Potraviny Delia: Arca Capital plánuje víc než jen expanzi

Síť potravin Delia čeká extenzivní růst. Dosud bratislavská síť míří aktuálně na západní Slovensko. Dělá si ovšem zálusk i na celé Slovensko, Českou republiku, potažmo i online prodej. A navíc se Delia možná stane mnohem širším brandem než jen značkou potravin.

Většinový podíl společnosti směřuje do rukou Arca Capital

Změny čekající síť Delia jsou důsledkem transformace vlastnických poměrů. Dosud byla společnost spojována se jmény bývalých manažerů Carrefouru Josefa Berky a Igora Janoka, kteří ji založili a úspěšně rozvíjeli v Bratislavě a blízkém okolí. Nyní získává větší váhu v rozhodování finanční skupina Arca Capital.

„V síti potravin Delia se finančně angažujeme už od jejího založení“, přiznává Rastislav Velič, partner Arca Capital. „Nyní jsme ovšem získali dvoutřetinový podíl – celkem 67 procent akcií.“ Arca vlastněná miliardářem Pavlem Krúpou se tak oficiálně stává většinovým majitelem sítě Delia.

Padesát prodejen jen na západním Slovensku

Arca Capital plánuje masivní expanzi sítě. Bratislavské prodejny generují už dnes tržby v řádu miliónu eur za měsíc, a proto jsou její vize smělé. „Delii rozšíříme od Bratislavy až po Nitru a Prievidzu,“ říká Velič. „Jen v regionu západního Slovenska navýšíme počet o dalších padesát prodejen.“

A to je jen expanze prostřednictvím vlastních poboček. Krom toho chce Arca investovat do infrastruktury sítě, postavit vlastní logistický sklad a středoslovenský a východoslovenský kraj pokrýt pomocí franchisingu. Atraktivní značka, franchisingová podpora a know-how Delie tak budou dostupné každému, kdo umí využít model franšízy.

Delia má pobočky zejména v Bratislavě
Zatím má Delia 25 poboček v Bratislavě a okolí

Další směr expanze: Praha

Franchisingovým pokrytím Slovenska plány Arcy nekončí. „Stejným způsobem chceme dostat Delii i do Prahy,“ vysvětluje Velič. Ani v tomto případě nebude nouze o progresivní přístup k expanzi, neboť jak Velič prozradil, skupina vede jednání o franchisingu s komunitou vietnamských obchodníků v Praze. Sází tak na silnou pozici večerek provozovaných právě Vietnamci.

Česká expanze přitom může těžit jak z investičních zkušeností Arca Capital v českých společnostech Marila Balírny či Natura, tak ze synergických efektů investic současných a budoucích v podobě vlastnictví Ondrášovky a Karlovarské korunní, které už nyní ovládají pětinu českého trhu, a dalších plánovaných akvizic na poli malých pivovarů a výrobců čerstvých šťáv.

Online prodej a další rozvoj brandu Delia

Arca Capital chce následovat aktuální trendy a nabídnout potraviny i online. Což potvrdil i Velič, ovšem bez upřesnění konkrétní podoby elektronického prodeje. Brand Delia by v budoucnu nemusel být pouze značkou prodeje potravin. Jeho vlastníci uvažují i o spuštění sítě kaváren či dokonce sítě čerpacích stanic. K čemuž Velič pouze tajnůstkářsky dodává: „Ještě uvidíme, zda se s Delií vydáme i těmito zcela novými směry.“

Síla finanční skupiny Arca přitom napovídá, že se značkou Delia se toho může stát mnohé. Arca spravuje majetek v hodnotě kolem 1,4 miliardy eur, investuje do celé šíře různých projektů nejen v potravinářství a vlastní velmi zajímavé pozemky v Praze a Bratislavě. Díky tomu je schopna provést Delii nejen expanzí, ale i bouří případných ekonomických zvratů, a stejně tak z ní udělat značku kvality napříč obory.

Zdroj: etrend.sk