ONDRÁŠOVKA a.s.

Sektor

Potravinářství

Investice

22 240 000 eur, 100 %, venture kapitál

Vstup

2007, Česká republika

Základní informace

Skupina Arca Capital je od roku 2007 majitelem společnosti ONDRÁŠOVKA a.s., která je významným výrobcem a distributorem přírodních i ochucených minerálních vod. V průběhu realizace projektu byly uskutečněny významné investice a zhodnocení je i díky těmto investicím realizováno skrze zvyšování tržního podílu. Vedle organického růstu společnost roste i prostřednictvím akvizic, mezi které patří akvizice společností NIKOL Nápoje a MONA ZNOJMO, které byly realizovány na počátku roku 2015.

ONDRÁŠOVKA a. s. disponovala do roku 2009 třemi divizemi: výrobou kávy, pečiva a minerálních vod. Divize kávy a pečiva byly odprodány společnosti MOKATE. Produkce se od té doby soustředí pouze na výrobu a distribuci minerálních vod. Jejich portfolio tvoří jak přírodní minerální vody, tak minerální vody ochucené, a to včetně léčivé minerálky Šaratica/LaxaCare.

Zdroje minerálních vod i výrobní kapacity se nacházejí v Ondrášově u Olomouce. V roce 2011 k nim přibyly další vrty v regionech České a Slovenské republiky. Rezervoáry těchto vrtů jsou chráněny hned několika stupni ochrany před znečištěním. Zdroj přírodní léčivé minerálky Šaratica/LaxaCare se nalézá mezi obcemi Šaratice, Újezd u Brna a Židlochovice.

Ondrášovka je minerální voda příjemné chuti, vhodná pro celou rodinu i děti od 3 let. Obsahuje minerály důležité pro správný vývoj a funkci organismu, ovšem díky nízkému stupni mineralizace je vhodná pro dlouhodobou konzumaci.

Šaratica/LaxaCare je léčivá minerální voda s jedinečnými účinky, jež jsou proslulé nejen u nás, ale i na Slovensku, v Rakousku, Německu i ve Francii déle než sto let. Příznivě působí při zažívacích obtížích, ale také při léčbě nízkého tlaku, únavy, sklerózy, jaterních a kožních onemocnění. Její účinek je tak nenásilný, že ji mohou dlouhodobě pít i těhotné ženy. A dokonce se využívá i coby součást redukčních diet. V roce 2010 si za pomoci společnosti Arca Capital dokonce našla cestu na čínský trh.

Společnost se v poslední době soustředí na efektivizaci výroby, obchod a marketing. Kromě akvizice nových vrtů byly investice využity k rekonstrukci distribučního skladu, k pořízení nového systému čištění oplachové vody a odželezňování. Dále byla pořízena nová sirupárna a s přispěním fondů EU také stáčecí linka. Celkově se podařilo navýšit výrobní kapacity, čehož důsledkem tržby stouply téměř o 100 %. V rámci efektivizace výroby se podařilo designovat nový tvar láhve, který nejen umožňuje snazší držení v ruce při pití, ale především umožňuje úsporu 10 % PET materiálu.

Tváří Ondrášovky se stala zpěvačka Lucie Bílá, jejíž přizvání dodalo vzpruhu marketingu značky. I ve spolupráci s ní vznikly nové příchutě nejen perlivých, ale poprvé v historii i neperlivých minerálek – například hruška s meduňkou, rybíz, jablko a višňový květ. Ondrášovka tak předběhla veškerou konkurenci v uvádění nových chutí.

Stejnou měrou se společnost věnovala i Šaratici. Šaratica byla pro exportní účely obrandována novým názvem LaxaCare, s nímž se představila i na mezinárodní výstavě PLMA Fair 2012 v Amsterdamu světově významným velkoodběratelům.

ONDRÁŠOVKA a. s. aktivně podporuje zdravý životní styl a charitativní akce, jako je např. slovenský Deň narcisov Ligy proti rakovině. Její podpora je pravidelně viditelná i na společenských a sportovních akcích Dar naděje, Miss Spiša, Evropské mistrovství v raftingu aj. Do roku 2012 byla hlavním partnerem fotbalového poháru Ondrášovka Cup, na němž nadále zajišťuje pitný režim sportovců.